Medicijnen 3

Veilig mailen

Vanaf juli 2020 gebruikt Huisartsen Gelderse Vallei het product ZIVVER om vertrouwelijke informatie (zoals patiëntengegevens) veilig te versturen. Op deze pagina leest u meer over wat dit voor u betekent en beantwoorden wij al uw vragen.

Waarom kiest Huisartsen Gelderse Vallei voor veilig mailen?

Als organisatie delen we vaak gevoelige informatie (zoals patiëntengegevens). Door het gebruik van ZIVVER garanderen wij dat wij deze gevoelige informatie met de modernste beveiliging versturen. Niemand anders dan wij (als zender) en u (als ontvanger) kan de inhoud van de e-mail lezen.

Hoe weet ik zeker dat ZIVVER veilig is?

ZIVVER is een Nederlands bedrijf dat voldoet aan de belangrijkste beveiligingsnormen en ertificeringen. Dit zijn de ISO 27001, NEN 7510 en Privacy Verified. ZIVVER laat zich ook continue ‘hacken’ door toonaangevende partijen om de veiligheid van haar dienst objectief vast te laten stellen.

Wat is ‘veilig mailen’?

Bepaalde mails met gevoelige informatie (zoals uw patiëntengegevens) zijn alleen bedoeld voor u als ontvanger. Om ervoor te zorgen dat alleen u de informatie in deze e-mail kan lezen hebben we e-mails extra beveiligd. Deze mails kunnen namelijk alleen geopend worden met een code, een verificatie e-mail of – indien u een ZIVVER-account heeft – u kunt de mail direct openen.

Hoe open ik een beveiligde e-mail?

Dat ligt eraan hoe deze is beveiligd:

Wat is mijn toegangscode?

Indien er gebruik gemaakt wordt van een toegangscode is deze vooraf met u gedeeld door de verzender.

Ik weet mijn toegangscode niet meer. Wat moet ik doen?

Als er een toegangscode met u is afgesproken kunt u het beste contact opnemen met de afzender van de e-mail.

Hoe maak ik zelf een ZIVVER-account aan?

Een persoonlijk account kunt u aanmaken via de website van ZIVVER. Lees hier meer.

Hoe kan ik op een beveiligde e-mail reageren?

Dit kan zoals u gewend bent met elk ander mailprogramma:

  1. Klik op ‘Beantwoorden’ of ‘Allen beantwoorden’
  2. Schrijf uw reactie
  3. Klik op ‘Verzenden’
Mijn e-mailadres of telefoon is gewijzigd. Hoe geef ik dit door?

Neem hiervoor contact op met uw contactpersoon. Hij/zij zorgt ervoor dat dit wordt aangepast.

Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?

Kijk in dat geval op deze pagina van ZIVVER. Komt u er echt niet uit? Neem dan contact met ons op via support@hagv.nl.