Header nieuwe website en huisstijl

Een nieuwe huisstijl én website

19-5-2020

Met trots presenteren wij vandaag onze nieuwe huisstijl én de nieuwe website. Naast een moderne en professionele uitstraling staan de huisartsen centraal en is de website ingericht vanuit de gedachte van de bezoeker (patiënt of professional).

Nieuwe huisstijl

We zijn een netwerkorganisatie met als voornaamste doelgroep de huisartsen in de regio. Het uitgangspunt van de nieuwe huisstijl is om eenheid en samenwerking uit te stralen; een deskundige netwerkorganisatie met diversiteit.

Het logo bestaat uit meerdere 'H's die samen één grote 'H' vormen. Het staat voor een netwerk van huisartsen die samen sterk staan. De huisstijl heeft niet één specifieke huisstijlkleur. Het bestaat uit meerdere kleuren, welke geïnspireerd zijn op de medische wereld, mensen en de natuur uit de regio Gelderse Vallei dat zich kenmerkt door bos, heide en water. Alle losse BV’s (Holding, Ketenzorg, GVA, etc.) hebben vanaf nu dit logo. 


Voor de Huisartsenpost Gelderse Vallei is een uitzondering gemaakt, omdat landelijke afspraken bestaan over de opzet en toevoeging. Dit logo is wel gebaseerd op de nieuwe huisstijl van HAGV en bevat ongeveer dezelfde bouwstenen. Het grootste verschil zit hem in het logo en kleurgebruik (medisch rood). 


Nieuwe website

Met de nieuwe huisstijl zijn we ook tot een nieuwe website gekomen. Deze is aangepast aan de huidige tijd, goed op een smartphone te bekijken en ingericht vanuit de gedachte van de bezoeker. 

Dit zijn de belangrijkste veranderingen: 

  • Een rustige en overzichtelijke opmaak 
  • Direct een stappenplan en het spoednummer zichtbaar (buiten kantoortijden, in het weekend en op feestdagen) 
  • Een logische menustructuur 
  • Een betere zoekfunctie 
  • Een tweedeling voor patiënten en professionals 
  • Makkelijk geschreven teksten, zodat het voor iedereen begrijpelijk is

P.S. Een website is eigenlijk nooit af. Heb je tips, suggesties of opmerkingen, mail dan gerust naar communicatie@hagv.nl. Alvast bedankt voor het meedenken.